Contentmarketing is een relatief nieuw begrip met hype-achtige groeistuipen. Vreemd eigenlijk, want de kracht van een goed, vanuit gedrevenheid en enthousiasme geboren verhaal, is al sinds mensenheugenis bekend.
Succesvolle contentmarketing is een goed verhaal
Contentmarketing is in meerdere opzichten een goed verhaal. Contentmarketing is letterlijk vertaald de inhoud van jouw bedrijf vermarkten. Om die inhoud, of anders gezegd, het waarom van jouw bedrijf succesvol aan de man te brengen, moet er meer zijn dan winst. Dat is uiteindelijk niet meer dan het resultaat, de opbrengst van de opbrengst van het verhaal.
De inhoud van jouw bedrijfsverhaal is medebepalend voor het succes van jouw bedrijf.
Strategische inzet contentmarketing
Wat drijft jou en jouw onderneming? Alleen een bevredigend antwoord op die vraag, is een basis om aan de slag te kunnen met contentmarketing. Bouwmeester Communicatie haalt dat verhaal boven water en 'vertelt' het aan jouw bestaande klanten en mogelijke klanten. We gaan daarbij strategisch te werk en bepalen vooraf welke koers we gaan varen en wat het doel is.
Contenmarketing is omdenken in reclame
Contentmarketing is voor Bouwmeester Communicatie een belangrijk onderdeel van omdenken in reclame en marketing, van een nieuwe manier van 'reclamemaken'.
Een manier die gebaseerd is op het antwoord van de kernvraag, die we aan elk met ons samenwerkend bedrijf, stellen: "Waarom bestaat jouw bedrijf, wat drijft jouw bedrijf".
Contentmarketing is niet te verwarren met het verhaal rond de 'platte' verkoop zoals: " Dit product is het beste, grootste, of de goedkoopste". Contentmarketing is het onderscheidende verhaal over de drijfveren achter de producten, bedrijven en ondernemers.
De website is het thuishonk van de content. Van daaruit vertrek je en keer je terug. Jouw nieuwe website moet, beleving overbrengen en het liefst voor u werken. Dat kan alleen, als de inhoud, de content van uw website ook goed is. Daarom werken wij bij voorkeur samen met jou, aan de juiste content. Op basis van jouw kennis van jouw bedrijf, product of dienst, (her)structureren we de indeling en (her)schrijven we teksten. Indien nodig maken we ook de foto's van jouw bedrijf en medewerkers. Van teamfoto's, typerende momenten in het bedrijf tot portretjes op locatie of in onze studio.
Wanneer het alleen de winst is, die de gemoederen in het bedrijf bezighoudt, wordt contentmarketing meestal lastig.
Bedrijven en organisaties waar alle handelingen in het teken staan van de oorspronkelijke drijfveren, het doel, de missie en de passie, hebben mooie kansen met contentmarketing. Dat verhaal klopt.
De tijd van gladde verkooppraatjes is voorbij. Dat geldt online nog sterker. Goede content 'verkoopt'. Daarom werken wij samen met jou, aan de hand van een vijf stappenplan, continu aan de content van jouw website. We combineren de berichtgeving op social media met de actualisatie van je website.